Un bărbat din Botoșani a fost victima unei înșelătorii în valoare de un milion de lei, printr-o metodă ingenioasă pusă în aplicare de escroci care s-au prezentat drept angajați ai băncii unde acesta își avea conturile. Sub motivul că datele sale ar fi fost compromise și că este nevoie de măsuri urgente de securitate, infractorii l-au convins să instaleze aplicații care le-au oferit acces la telefonul său, potrivit protv.ro.
Apelurile au fost efectuate de pe un număr ce părea a aparține băncii, însă anchetatorii au stabilit că acesta fusese falsificat. În timpul unei conversații ce a durat aproape trei ore, escrocul a reușit să obțină acces la conturile victimei și să efectueze o plată în valoare de 1 milion de lei.
Grav este că, în timp ce victima purta discuția cu escrocul, angajații reali ai băncii au încercat să o contacteze pentru a verifica tranzacția, dar aceasta nu a răspuns, crezând că este vorba de un apel automat. Ulterior, bărbatul și-a dat seama că fusese înșelat și a apelat numărul de urgență 112.
Conform informațiilor oferite de anchetatori, după prima tranzacție, o parte din sumă a fost transferată într-un cont aparținând unei persoane din județul Bacău. Aceasta urmează să fie audiată în calitate de martor, nefiind, aparent, implicată în fraudă – contul său ar fi fost și el compromis.
Specialiștii avertizează că astfel de fraude sunt posibile din cauza scurgerilor de date personale care ajung să fie vândute pe dark web. După ce obțin acces la informații precum numere de telefon și adrese de email, escrocii pot crea scenarii extrem de convingătoare.
Poliția recomandă prudență: nicio instituție oficială nu cere informații personale sau date bancare prin telefon, email sau SMS. Rămâi vigilent și nu instala aplicații la solicitarea unor persoane necunoscute!