„Dacă mergeți în a 40-a zi de post, 40 de zile. Dacă mergeți în prima zi, o zi de post și, în următoarele 39 de zile, continuați postul”, scrie părintele Necula în volumul său „Creștinism de vacanță”.
Părintele a criticat tendința de a transforma regulile în obstacole spirituale.
„Ideea aceasta cu spovedania și postul de dinainte de spovedanie este una dintre ‒ iertați-mi cuvântul prost ‒ idolatrizările legate de Ortodoxia noastră, una dintre falsele rigorisme pe care le-am impus, pentru că sunteți ‒ și aici zic și eu, ca fiul meu, piua, că v-am prins ‒ de foarte multe ori tentați să ziceți: „nu mă duc la spovedit, pentru că am mâncat azi după-masă nu știu ce. Nu fac aia, că… „, spune părintele.
Spovedania nu este o răsplată, ci un drum de început
Părintele a atras atenția că multe persoane se ascund în spatele unor „reguli” doar pentru a evita spovedania:
„Dacă e să fim sinceri, trebuie să recunoaștem că uneori ne mai și ascundem după rigorile astea, în încercarea de a sta cât mai departe de ceea ce trebuie să facem.
Postul trebuie să te apropie de spovedit, iar spovedania trebuie să te apropie de post. N-ai postit până te-ai spovedit? Postești după ce te-ai spovedit! N-ai postit până te-ai împărtășit? Te împărtășești și postești! Sunt unele lucruri cu adevărat recuperabile în Biserică și ‒ Slavă Domnului! ‒ postul este unul dintre ele”, a scris părintele Constantin Necula.